شیرینی «اصفهان» از مهمانی مکرون و چارلز سوم  تا سریال آمریکایی

«شیرینی اصفهان» نام دسر محبوب خانه شیرینی «پیر هرمه» است، این شیرینی نوعی ماکارون به شکل گل رز با کرمی به طعم گل رز است و با تمشک تازه و لیچی یا سرخالو تزیین شده است که «پیر هرمه» به‌عنوان دسر شام رسمی امانوئل ماکرون و چارلز سوم عصر روز چهارشنبه در کاخ ورسای آماده کرد.

شیرینی «اصفهان» از مهمانی مکرون و چارلز سوم  تا سریال آمریکایی


نام «اصفهان» آن قدر بزرگ است که در کنار هر عنوان دیگری قرار گیرد به آن هویت می‌بخشد و قابل‌چشم‌پوشی نیست. اصفهان شهری بین‌المللی است که دوستدارانش در سراسر جهان از هر جغرافیایی اگر یک‌بار آن را دیده باشند شیفته‌اش می‌شوند. اصفهان به‌تازگی سروکله‌اش در مهمانی در فرانسه پیدا شده و قنادی مشهور «پیر هرمه» که نام مشهورترین شیرینی خود را «اصفهان» گذاشته قرار است این شیرینی را در ضیافت شام میزبانی رئیس‌جمهور فرانسه از پادشاه بریتانیا سرو شد.

«شیرینی اصفهان» نام دسر محبوب خانه شیرینی «پیر هرمه» است، این شیرینی نوعی ماکارون به شکل گل رز با کرمی به طعم گل رز است و با تمشک تازه و لیچی یا سرخالو تزیین شده است که «پیر هرمه» به‌عنوان دسر شام رسمی امانوئل ماکرون و چارلز سوم عصر روز چهارشنبه در کاخ ورسای آماده کرد.

هرمه درباره انتخاب «شیرینی اصفهان» برای این ضیافت شام گفته: «این مایه افتخار است که از سوی آقا و خانم ماکرون برای تهیه دسر غذای مهمانی رسمی انتخاب شدم. به نظر می‌رسد که این خواسته همسر رئیس‌جمهور بوده است. این شیرینی، دسر محبوب شیرینی‌پزی ماست و افتخاری برای من و همکارانم محسوب می‌شود.»

منوی شام رسمی توسط سرآشپزهای معروف فرانسه تنظیم شد. پیش‌غذا، خرچنگ آبی و نوع دیگری از خرچنگ همراه با بادام تازه و نعناع توسط «آن - سوفی پیک»، چهارمین سرآشپز زن فرانسوی آماده شد.

مسئولیت غذای اصلی با یانیک آلنو بود و او مرغ به همراه ذرت و گراتن قارچ پورچینی درست کرد. برنارد آنتونی، مسئول سرو پنیر بود که قبل از دسر سر میز آورده شد.

مهمانان مهم در این شام به زوج سلطنتی بریتانیا و زوج ریاست‌جمهوری فرانسه پیوستند. شارلوت گینزبورگ، هیو گرانت بازیگر، یان آرتوس برتراند کارگردان و آملی مورسمو، تنیسور حرفه‌ای فرانسوی از جمله مهمانان این مراسم شام بودند که نام «اصفهان» در آن باعث شد تا بیشتر به چشم بیاید و رسانه‌ها نسبت به آن کنجکاو شوند.

گز اصفهان در سریال 6 فوت زیرزمین

قرارگرفتن نام اصفهان در کنار یک شیرینی اما به مهمانی امانوئل مکرون محدود نمی‌شود. خیلی قبل‌تر، سریال آمریکایی «شش فوت زیر زمین» محصول سال 2005 آمریکا گز آردی اصفهان را در سکانسی از سریال بدون اینکه نامی از آن ببرد به نمایش گذاشته است. سکانسی از این سریال که دو شخصیت درباره جنگ خلیج‌فارس و نیروهای آمریکایی در حال صحبت هستند این جعبه روی میز قرار گرفته و روی آن نوشته شده گز آردی مغزپسته‌ای اصفهان. نکته جالب‌توجه درباره این بخش از سریال این است که می‌توان گز اصفهان را در این سکانس مشاهده کنید و مشخص نیست هدف طراح صحنه از قراردادن این جعبه گز در این سکانس چیست؟

سریال «شش فوت زیر زمین» یک مجموعه درام آمریکایی ساخته شبکه کابلی اچ‌بی‌او است که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ پخش شد. قالب اصلی این سریال پیرامون اعضای خانواده فیشر و شغل آنها یعنی مدیریت مراسم کفن‌ودفن است و در طی فصول ماجراهای فرعی نیز به مجموعه اضافه می‌شود. در سال ۲۰۰۷ هفته‌نامه تایم این مجموعه را در فهرست «۱۰۰ نمایش تلویزیونی برتر تمام دوره‌ها» قرار داد. همچنین مجله امپایر رتبه ۲۷ را در فهرست «۵۰ نمایش تلویزیونی برتر تمام دوران» به این مجموعه اختصاص داد. این مجموعه در زمان پخش نامزد ده‌ها جایزه مختلف همانند جایزه امی (۴۴ بار نامزدی، ۹ بار برنده)، جایزه گلدن گلوب (۸ بار نامزدی، ۳ بار برنده)، جایزه انجمن بازیگران فیلم (۶ بار نامزدی، ۳ بار برنده)، جایزه رسانه‌ای گلد (۲ نامزدی، ۳ بار برنده) و نامزد جوایز دیگری مثل جایزه گرمی، جایزه ستلایت، جایزه بنیاد فیلم آمریکا و ده‌ها جایزه دیگر شد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار